יום רביעי, 10 באפריל 2013

רשמים מברלין

השבוע חזרנו אני ויקירי מברלין. כבר די הרבה זמן שהעיר הזו היתה ברשימת ה- to do שלנו, ולא יצא. בעיקר כי לא נסענו לבד בלי הילדים כבר כמה שנים טובות.  וברלין לא נראתה לי כמו היעד האולטימטיבי לבני 8 ו- 4. הפעם אחרי שכנוע קל ופרגון מצד הסבים-סבתות הצלחנו להגיע גם לפה. אומנם קצר...רק 4 ימים, אבל היה בהחלט משובח ביותר. היה קר, היה קפוא, למעשה ממש ירד שלג אבל שום דבר לא עצר אותנו (כולל דלקת חריפה בגיד כף הרגל שלי שגרמה לצליעה רצינית וכאבי תופת).

בקצרה, כי כמו שאמרתי גם הנסיעה הזו היתה "בקצרה", התרשמתי עמוקות מהעיר. לא בשל יופייה המיוחד (כי היא לא ממש יפה באופן מיוחד) בעיקר בשל הרבדים ההסטוריים שלה. שכבה על שכבה על שכבה של הסטוריה - כאלו מפוארות יותר וכאלו חשוכות יותר. נשארתי מסוקרנת ועם רצון לחשוף עוד.
בגלל שזה היה כל כך קצר, אחד הדברים שהחלטנו לעשות זה לקחת סיור מאורגן רגלי של 5 שעות שעובר באתרים החשובים של ברלין. ישנם סיורים בעברית וגם באנגלית אותם מעבירים תושבי ברלין - בד"כ סטודנטים. לא יכולתי לחשוב על להגיע לברלין ולא לראות חלק מהמקומות לפחות ולכן סיור כזה היה פתרון ממש מצויין .
מי שמעוניין תציצו פה: http://www.berlinhebrew.com/tour3.php

אני לא הולכת להרחיב בדיבורים על העיר. יש המון חומר באינטרנט, וממליצה גם לקרוא את הפוסטים של אילאיל זיו על הקפיצה שלה לברלין. אני רק אומר שהחלק הכי הכי מהנה מבחינתינו היה שיטוט אין סופי בשווקי הפשפשים, ובעיקר באיזור של  .Prenzlauer Berg.
ועכשיו אתן לתמונות לדבר בעד עצמן...היה לי קשה לבחור בין התמונות, אז תצטרכו לסבול ולראות את רובן... והפעם התמונות צולמו במצלמת הקומפקטית החדשה שלי. מצלמה מדהימה מדהימה קטנה ונוחה ושובבה לא פחות., או אפילו הרבה יותר. עם עדשת לייקה עם יכולות מרשימות...מה יכולתי לבקש עוד? Panasonic Lumix LX7...מאוהבת בה.



 
 
 




 



 


 

 מצטערת שככה אני זורקת תמונות והולכת, אבל העיר היא כמו שאתם רואים פה. בדיוק. אקלטקטיות משובחת שכוללת מבנים ארכיטקטוניים מרשימים וישנים (ישנים בערבון מוגבל...שכן העיר הופצצה מהאויר במלחמת העולם השניה בצורה רצינית מאוד ורוב המבנים בה חרבו) לצד איזורים מטונפים ומלאי גרפיטי, בתי קפה קטנים ומקסימים מרוהטים א'לה שנות החמישים-שישים, בתים צבעוניים אופיינים לגרמניה וכו'. כל רובע סיפור בפני עצמו..וכאמור אני עוד לא התחלתי אפילו להכיר את העיר....

2 תגובות:

  1. מעניין איך העיר המיוחדת הזאת נראית אחרת אצל כל אחת. בניגוד נגיד לפריז או לונדון, את ברלין כל אחד חווה אחרת לחלוטין בהתאם לטמפרטורה, עונת השנה, המצב רוח של המתבונן והבגאז שהוא מביא איתו מהבית. מה שכן, אצל כולם היא משאירה רמון לחזור ולחקור. צריך לעשות פעם מגה פוסט של כל הפוסטים על ברלין.
    מקרה שאין שלג או גשם, ממליצה בפעם הבאה על הדרכה על אופניים כדי לעבור בזריזות ממקום למקום.

    השבמחק
  2. מסכימה איתך. קשה לי להגדיר את החוויה ב דיוק, אבל ללא ספק היא היתה מעניינת. הזכרת מזג אויר וזה בדיוק כך: כל הימים היו מאוד קודרים וקרים ורק ביום האחרון השמש יצאה והיה יום מקסים, אומנם קר אבל שמשי וכייפי. הערתי לבעלי שזה פשוט מדהים איך העיר מקבלת גוון אחר לגמרי. אבל אולי זה נכון לכל עיר...

    השבמחק