יום רביעי, 20 בפברואר 2013

קיפול סרט אלכסון - טיפ מהיר ויעיל

לא יודעת איך מתרגמים "bunting" לעברית?! "שרשרת דגלים"? הרצה של המילה באיזה מילון אנגלי-עברי אונליין הניבה את התוצאה: "דגלונים לקישוט". טוב, שיהיה. Bunting נשמע יותר סקסי.
אז אחד מסוג הדברים שהם ממש ממש פשוטים להכנה, אבל משום מה אני לא מגיעה אף פעם לעשות אותם. שרשרת כזו אני מתכננת כבר המון המון זמן לחדר של יונתן וסוף סוף גם על זה אני יכולה לסמן .

 נכון שאתם משתמשים הרבה בסרט אלכסון? אם לא הרבה, אז לפחות מדי פעם?
אני רוצה לשתף אתכם בטים מ-ע-ו-ל-ה שקיבלתי מהמורה שלי לקווילט - אתי דוד. בקווילט השלב האחרון הוא הכנת ה- binding - מסגרת דקה לשמיכה. binding עשוי בעצם מרצועה שמקפלים אותה לשניים - בדיוק כמו סרט אלכסון. הבעיה מתחילה כשצריך לגהץ מראש את הסרט כדי שיהיה מחולק לשניים ויהיה נוח להלביש אותו על חתיכת הבד. אז להלן הטיפ המצולם + הסברים:
שלב 1:
יש לכם סרט אלכסון מחכה לעבודה

שלב 2: מקפלים רק את הקצה שלו לחצי - כדוגמא להמשך - ומגהצים קלות, בהנחת המגהץ החם עליו לכמה שניות.

שלב 3: באמצעות סיכת תפירה (ורצוי שזו תהיה ארוכה דיה) נועצים את הסיכה בבד של קשר הגיהוץ בדיוק בנקודת ההתחלה של הסרט המקופל ויוצאים עם הסיכה בדיוק בנקודת הסיום של הסרט המקופל. כך נוצר מעין "גשר" מעל הסרט שתחתיו הוא יכול לעבור.

שלב 4: מניחים את המגהץ בקצה הסרט, ועם היד מושכים כל הזמן את הסרט בעדינות ימינה (רואים את היד שלי מימין?). כל פעם שהסרט עובר תחת הסיכה הוא לבד נחלק לחצי בדיוק (!). תוך כדי הוא עובר דרך המגהץ ומצד ימין יוצא כל הזמן סרט מקופל ומגוהץ.

שלב 5: והנה הסרט מוכן לעבודה. אותו הדבר עשיתי עם הסרט הירוק עליו תלויים הדגלונים.

תגובה 1:

  1. תתחדשי על "הבית החדש"
    נראה מקסים ומבטיח כרגיל
    התחפושות נהדרות והשילוב בדים בקווילט כלבבי

    השבמחק