יום רביעי, 20 בפברואר 2013

כריות עם סיומת

טוב, אז נכנעתי ללחצים ומצאתי זמן מוקדם בבוקר כדי לצלם לכם את ההדרכה הזו.
איך מכינים כרית כזו:
 
 או כזו:
 
או כזו:
 מכיון שלא ממש הייתי צריכה עוד כרית כזו, וזה ממש רק לצורך ההדרכה, עשיתי חצי כרית...אז פשוט אני רוצה להוריד ציפיות לגבי תמונה של מוצר סופי
אז מתחילים במצרכים:
* ספוג בגודל ובעובי שרוצים. אם יש ספוג שהוא דק מדי, פשוט תעשו ספוג-קומותיים. אני מדביקה שכבה על שכבה עם גוטרמן. זה ממש כאילו קניתי ספוג עבה יותר.
* משטח אקרילן, מספיק כדי לכסות 2 צדדים של הספוג + 2 ס"מ מכל צד.
* בדים (אם רוצים אפשר לשלב 2 בדים, אחד לרצועה שמקיפה את הכרית ו- 1 לפני הכרית). אפשר גם לעשות בד מטלאים (כמו שאני השתמשתי לרצועה המקיפה בתמונה השלישית למעלה.
* חוט ומחט, סיכות
שלב ראשון - חותכים:
- חותכים את הספוג בדיוק לגודל הרצוי. אפשר עם סכין יפנית ואפשר עם מספריים.
- חותכים גם  2 חתיכות ממשטח האקרילן לאותו הגודל + 2 ס"מ מכל צד.
- חותכים 2 מלבנים/ריבועים מהבד שמיועד לפנים של הכרית. הגודל צריך להיות גודל הספוג + 2 ס"מ להוסיף לכל צלע.
- חותכים רצועה ארוכה מספיק כדי להקיף  את כל הכרית. גובה הרצועה צריך להיות עובי הספוג + 2 ס"מ.
אם אין מספיק בד לרצועה אחת, לא נורא, אפשר לחבר רצועות אחת לשניה.
שלב שני - תפירה הכיסוי:
כאן אני אתן לתמונות לדבר, אבל שימו לב לטקסט על התמונות, ייתן לכם עוד מידע



רצוי להדביק עם גוטרמן את האקרילן לצידי הספוג. פשוט עושה את הכל יותר נוח לעבודה.
מצמידים את הרצועה ימין לימין. רצוי להתחיל מאישזהיא נקודה אמצעית על הצלע ולא בפינה. וכן לקחת בחשבון שצריך להשאיר איזה חצי ס"מ כאשר הרצועה תחזור לנקודת ההתחלה ותצטרכו לחבר את הקצוות שלה אחת לשניה.
לפי החישובים שנתתי לכם בנוגע לעודפים, תופרים מרחק של חצי ס"מ מהקצה (seam allowance)




 


תשאירו פתח שאחת הצלעות כדי לאפשר להכניס את הספוג. את הסגירה עושים עם תך נסתר לפני שאנחנו מתחילים לעבוד על הקצוות.


הופכים, מכניסים את הספוג בזהירות כדי שהאקרילן שמודבק עליו ישאר שטוח. סוגרים את הפתח עם תך נסתר.


מתחילים לעבוד על הגימור.... אני עובדת קודם כל על הקצה העליון ואח"כ עוברת לעבוד על ההיקף הקצה התחתון.
כמובן שעשיתי שימוש בצבע מחריד וממש לא מתאים רק לצורך ההדרכה וכדי שתראו אותו טוב. אבל אני כן ממליצה להשתמש בצבע בולט וכזה שכן מתאים לבדים, כי זה כל היופי.


כך עוברים מלמעלה למטה, אבל עושים זאת רק כאשר מגיעים לסוף ההיקף. רצוי גם למתוח קלות את החוט, זה יוצר כיווצים נחמדים כאלו.

נו? נכון שהשד אינו נורא כל כך??? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה