יום רביעי, 20 בפברואר 2013

לוח מודעות מבד

שלום שלום, כן אני עדיין כאן..."לפני"....מחכה בקוצר רוח לנסיכה שלי. אני ממש ממש סקרנית לדעת איך היא נראית ואיך היא תהיה ואיך יונתן יגיב... הרבה מחשבות על הלידה לאחרונה (משהו שלא חויתי בהריון עם יונתן, בשל הפתאומיות של הלידה ההיא). ומכיון שאני בן אדם שאוהב סיפוקים מיידיים ואין לי יותר מדי סבלנות, אני מאוד מקוה שעכשיו אחרי שעברנו את השבועות הקריטיים היא לא תמשוך אותי יותר מדי זמן...בנתיים אני ממשיכה ביצירה. הפעם הכנתי לוח מודעות מבד והחלטתי לשתף אתכם בשלבי ההכנה, למקרה שמישהו מכם ירצה גם לעשות. בגדול אין כאן איזו תורה מסובכת. די טריוויאלי, אבל בטח שסדנא מצולמת תמיד יכולה לסייע.  אני כבר מתנצלת מראש שחלק מהצילומים לא משהו בשל תנאי תאורה...זה מה שקורה כששעון חורף נכנס לפעולה.
קודם אני אראה את התוצאה הסופית ומי שירצה להמשיך להוראות, אז בכיף.
 
 
 
אז נתחיל בחומרים הדרושים:
- קנבס לציור (אני השתמשתי בגודל 45X35), בד בגודל 50X56 ס"מ שמתאים לגודל קנבס כזה
- משטח כותנה למילוי  בגודל של הקנבס (כלומר 45X35) אבל עדיף טיפה יותר גדול...כדי שיהיה מקום לתמרון - זה לא חובה לעשות שימוש במילוי, פשוט זה נותן יותר עובי ללוח ומאפשר לנעוץ נעצים בצורה נוחה יותר.
 -  
3 מטר של סרט דקורטיבי (אני השתמשתי ברוחב סרט 1 ס"מ).
 - 7 כפתורים מתאימים.
 - מחט וחוט תואם בצבע לבד.
- נעצים פשוטים או אקדח סיכות למי שיש.
-  דבק UHU פשוט.
- סיכות תפירה.
- מסקנטייפ נייר.
 שלב ראשון ומאוד חשוב - יש לגהץ את הבד (רצוי עם אדים) היטב. אם לא מגהצים כראוי, כל קמטוט יראה אח"כ על גבי הלוח, לא משנה כמה תנסו למתוח את הבד.
שלב שני (רלוונטי למי שעושה שכבת מילוי)- חותכים את המילוי לגודל הקנבס ומדביקים באמצעות דבק UHU בפינות ובצדדים, רק כדי לתפוס את המילוי היטב.
 אם יש שאריות של המילוי גוזרים מסביב שיתאים בדיוק ולא יבלוט מעבר לקנבס.
שלב שלישי - לוקחים את הסרט וחותכים אותו ל- 6 חתיכות סה"כ. אורך הסרטים תלוי בגודל הקנבס שבחרתם. לצורך הלוח שאני הכנתי (כאמור גודל 45X35) יש צורך ב 2 רצועות שאורכן 55 ס"מ ו- 4 רצועות שאורכן 45 ס"מ. בעקרון בסוף עוד חתכתי את הקצוות, אבל תלוי בזוית שאתם בוחרים כשאתם מותחים את הרצועות על גבי הבד.מניחים את הבד המגוהץ פרוס על משטח ועליו מסדרים את הרצועות באופן הבא:
 יש להקפיד על סימטריה (אני קצת פישלתי עם זה...מאשימה את הבטן...קשה להמרח על הרצפה בחודש תשיעי).
כל צומת מפגש בין שני סרטים תופסים באמצעות סיכה.
שלב רביעי - תופרים את הכפתורים עם חוט ומחט בדיוק בסימון של הצמתים. אתם יכולים לשלב כפתורים בגדלים/צבעים/צורות שונות - הכל פתוח. ברגע שתפרתם את הכפתורים בכל הצמתים, אפשר לעבור לשלב הבא שהוא שלב מתיחת הבד.
שלב חמישי - בשלב זה אנחנו מותחים את הבד על מסגרת הקנבס. אני השתמשתי בנעצים רגילים כי לא היה לי אקדח סיכות...וקצת התקמצנתי לקנות למען האמת. קודם מותחים צד אחד לאורך הקנבס ונועצים 2 נעצים כדי לתפוס את האורך היטב. בשלב זה שאריות הסרטים יכולות להיות משוחררות. כדי לעשות גימור יפה, אני מקפלת את הבד פנימה לפני הנעיצה. אח"כ מותחים את הצד השני של אורך הבד, חוזרים על אותה פעולת קיפול ונעיצה כמו שהזכרתי כבר.
שלב שישי - עכשיו מתפנים לקפל את הרוחב של הבד. שימו לב, הקיפול צריך להיות יפה, כמו שמקפלים פינה בעטיפת מתנות. ברגע שהקיפול יפה נועצים עם נעץ. (אני מקוה שאתם מצליחים לראות את צורת הקיפול בתמונה למטה...)
חוזרים על אותה פעולה בשאר הפינות.
שלב שביעי - עתה נותר לחזק את הבד למסגרת הקנבס באמצעות עוד ועוד נעצים. זה הזמן גם למתוח את הסרטים היטב ולנעוץ אותם במסגרת מאחורה גם כן. שימו , חשוב לבדוק שכאשר אתם מותחים את הסרטים, הזוית של הסרט נמצאת בצורה המתאימה בלוח עצמו. אוקי, כאן אני רק מראה אמצע עבודה....אבל זה פחות או יותר מה שעושים.
ולסיום שלב שמיני ואחרון -  אומנם אין לי תמונה להראות, כל מה שנותר הוא לעבור עם מסקנטייפ נייר על מפגש שולי מסגרת הקנבס והבד על מנת לכסות היטב את החיבורים עם הנעצים וקיפול הבד זה גם נותן מראה אסטטי יותר וגם נותן בטחון אחרון ששום דבר לא הולך להשתחרר שם.
כאן אפשר לראות שניתן גם להשתמש בנעצים דקורטיבים על הלוח הזה. יש הדרכה נחמדה לאיך עושים אותם כאן.
ושוב לסיום (סתם כדי שלא תצטרכו לגלול למעלה שוב)
מי שעושה כזה, מוזמנת לשלוח לי תמונה, אני אשמח מאוד להעלות תמונות של העבודות שלכן בבלוג. סתם שאני ארגיש שמישהו מתייחס להדרכות שלי

תגובה 1:

  1. לוח מבד אם לא מתחזקים אותו כראוי עם מגהצים כל קמטוט יראה אח"כ על גבי הלוח

    השבמחק